איך שומרים על קשר קרוב, כשעובדים מרחוק?
לפני כמה ימים ראיתי פוסט, בקבוצה שבכלל לא קשורה לעולם המוקדים.
מישהי שאלה אם מישהו ממקום העבודה מתקשר ומתעניין מדי פעם.
חלק מהתגובות כמובן היו חיוביות ומפרגנות, וחלק ממש העציבו אותי.
בתגובה אחת היה כתוב שאחת לכמה ימים מתקשר אליה המנהל, אבל זה רק כדי לצאת ידי חובה.
באותו רגע, החלטתי לכתוב בנושא.
רובנו עובדים מרחוק בימים אלו.
האם אתם משוחחים עם העובדים שלכם בשיחה אחד על אחד ומתעניינים בהם?
בשביל מה בכלל???
כולנו בתקופה מורכבת בימים אלו. לחלק כיף לעבוד מהבית, לחלק זה קשה, חלק חוששים ודואגים, וחלק לא מוצאים זמן לדאוג לעצמם בתוך הטירוף הזה. שיחה כזו אורכת דקות בודדות, אבל עוזרת לעובד שלכם להרגיש שהוא במרכז, שהוא חשוב לכם באופן אישי, שאתם קשובים לו ומסייעים לו. נותנת לו תחושת ביחד, תחושת שייכות ותחושת אופטימיות לגבי המצב.
איך שומרים על קשר כשעובדים מרחוק?
פנו זמן להקשבה
השתדלו לא לעשות את השיחה בזמן שאתם משחקים עם הילדים לאחר שעות העבודה, או בזמן שאתם עונים למיילים. פנו זמן בלו"ז שלכם לשיחות עם העובדים, והקדישו אותו להם. כדאי לשוחח עם העובד בזמן שנוח גם עבורו לשוחח (לקבוע מראש או לשאול לפני אם יש לו כמה דקות לשוחח).
מכל הלב
כשאתם שואלים ומתעניינים, עשו זאת מכל הלב. היו קשובים לתגובות ולמה שמציינים העובדים והגיבו בהתאם. יש עובדים שיותר יזדקקו להקשבה, לפרוק את אשר על ליבו, בענייני עבודה או בעניינים אישיים, ויש עובדים שיזדקקו יותר לפתרונות, בעיקר בענייני עבודה. חשוב לזהות את הצורך האמיתי שלהם, ולתת את המענה המדוייק. אם אין לכם זמן לשוחח באותו הרגע, בצעו את השיחה כשיש לכם. עובד שירגיש שהשיחה מתבצעת רק כדי לסמן וי, ירגיש יותר נזק מתועלת.
תדירות
אתם מכירים את הצרכים של העובדים שלכם. ההמלצה שלי היא לפחות אחת לכמה ימים. אם אתם מרגישים שעובד מסויים צריך קצת יותר, אפשר להגביר את התדירות איתו. כמובן שאם אפשר בתדירות יומיומית, אפילו טוב יותר.
ואם אין לי מה לשאול?
שואלים לשלומו, שואלים איך מסתדר מקצועית, איך מסתדר עם הילדים, או עם הקניות והסידורים, על ההורים שלו, אם יש משהו שצריך בו עזרה, וכמובן מתבססים על ההיכרות המוקדמת שלנו עם העובד והצרכים שלו.
העיקר להיות נוכחים.
קלילות
השיחה צריכה להיות קלילה וזורמת - לא רשמית. בשיחות בתדירות גבוהה כבר תרגישו שמיציתם את כל הנושאים... אפשר לצחוק קצת, לספר משהו שקורה לכם, או דילמה שלכם ולהתייעץ, או להפחית את מעט התדירות אם מרגישים שזה מאולץ מדי, בימים שלא משוחחים, אפשר לסמס או להתכתב.
לפעמים אתם האדם היחיד שיצליח להוות עבור העובד שלכם אוזן קשבת בתקופה הזו, ויהיה לזה ערך משמעותי עבורכם ועבורו.
בכל מקרה, כדאי ומומלץ לייצר ערוץ נגיש ופתוח על מנת להקל עד כמה שניתן בתקופה הזו,
ולזכור שכדי לתת שירות טוב, קודם צריך שיהיה טוב לאנשים שלנו.
תנו לעובדים שלכם להרגיש שהם משמעותיים לעשייה ולכם באופן אישי, בעיקר בימים אלו.
רוצים לפתח עוד מיומנויות ניהול? הזמינו אותי לסדנת פיתוח מנהלים - להנעה בהנאה, בהתאמה לצרכי הארגון.
Kommentare