האם אנחנו משקיעים נכון בדור העתיד - הדור הצעיר במוקד?
אנחנו מקבלים אותם בתחילת דרכם, חוששים, לפעמים קצת חסרי ביטחון, ומקבלים את הזכות, לעצב ולבנות את דרכי העבודה שלהם. הדור הצעיר שאנחנו מגדלים במוקד שלנו.
האם אנחנו נותנים להם כלים לפרוח ולהתפתח מקצועית וניהולית בהמשך הדרך, או עסוקים רק בכאן ועכשיו?
כמה נקודות למחשבה...
ללוות או לעשות?
עובד מגיע אלינו עם שאלה, בעיה, התייעצות. האם אנחנו ממהרים "להושיע" אותו ולבצע במקומו? או שאנחנו עוצרים רגע, ומלווים אותו בעשייה שלו?
כשנלווה את העובד שלנו, נשאל שאלות, ניתן לו לחשוב ולהתמודד, ובמקביל נעודד אותו ונמצא את הנקודות החיוביות והחזקות בדרך שמבצע, נזרע את הזרעים להצלחה בהמשך הדרך. באופן הזה החשיבה והעשייה בתהליך היא שלו, אך בהכוונה שלנו. עלינו להיות פתוחים גם לדרך חשיבה שונה, אחרת ממה שאנחנו חושבים. מעבר לכך שהעובד יחווה הצלחה וסיפוק, הוא יקבל כלים ל"איך לחשוב", במקום ל"מה לחשוב". בבוא העת כשינהל, או יתפתח מקצועית, יידע אילו שיקולים עליו להביא בחשבון כדי לטפל במקרה מורכב, או כדי לקבל החלטה.
תהליך חשיבה או שורה תחתונה?
עובד מעלה בפנינו סוגייה. סוגייה כזו המצריכה חשיבה עמוקה, לעיתים אף פגישות עם גורמים נוספים, סיעור מוחות והעלאת רעיונות לפתרונות. האם אנחנו בודקים ועושים הכל בעצמנו, ומגישים לו פתרון מוגמר, או משלבים אותו בתהליך החשיבה, מתייעצים איתו, משתפים אותו בפגישות, נותנים לו להביע את דעתו ולסייע בקבלת ההחלטה? נכון. זה לוקח זמן, ולא תמיד מתאפשר אצלנו בעולם המוקדים. אבל חשוב שלפחות חלק מעובדינו, אלו שאנחנו מזהים אצלם פוטנציאל, יקבלו כלים איך להתנהל בפגישה, איך לקבל החלטה נכונה ושקולה באופן רציונאלי ואחראי.
הצלחות או כשלונות?
מתי אנחנו קוראים לעובד שלנו לשיחה? כשאנחנו מקבלים תלונה, או מכתב תודה? למידה מהצלחות אפקטיבית הרבה יותר מלמידה מכישלונות. העובד פתוח להקשיב, האווירה חיובית ונעימה. אם ננתח בשקידה מכתב תודה, או שיחת תודה המתקבלת, נגלה את אותן נקודות משמעותיות בהן הצליח העובד שלנו לגעת בלקוח, לטפל היטב בפנייתו, להבין אותו וליצור אצלו חווית שירות משמעותית. בפעם הבאה כשתקבלו מכתב תודה, במקום רק לשלוח אותו לכל הצוות ולכתוב כל הכבוד, שבו עם העובד, תתחקרו את ההצלחה, אפילו התקשרו ללקוח ותשאלו אותו. תנו לעובד שלכם להציג את ההצלחה שלו בפני כולם בתדריך. זו חוויה מעצימה ומלמדת, שתכניס הרבה אנרגיה לצוות.
כשאנחנו מטפחים את הדור הצעיר במוקד - דור העתיד שאנחנו מנהלים, אנחנו מעניקים כלים לעבודה ולחשיבה עצמאית, ובכך גם מעצימים את עובדינו, יוצרים חיבור משמעותי לארגון, ומחוייבות אדירה כלפינו.
כשמנהל מסיים תפקיד ועובד שטיפח והשקיע בו מחליף אותו, אין גאה ממנו...
קדימה, זה הזמן להתחיל!
"לילד הייתי נותן כנפיים, אך משאיר אותו ללמוד לעוף בעצמו" גבריאל גארסיה מארקס
איתי בתמונה, יהב - הדור הצעיר הפרטי שלי☺️.
רוצים להשקיע ולטפח מנהלים בתחילת הדרך? הזמינו אותי לתהליך ליווי אישי למנהלים, המותאם במיוחד למנהלים חדשים וצעירים.
Comments