top of page

טיפים לגיוס עובדים מוצלח בעולם השירות והמוקדים!

בשנים האחרונות כולנו נתקלים בקושי בגיוס עובדים למערך השירות. כתוצאה מכך נוצרים עומסים במוקדים, עובדים שחוקים ומנהלים שמרגישים שנכנסים למעגל שקשה מאוד לצאת ממנו.

גיוס עובדים למוקדי שירות

מה עושים?

לפניכם 10 טיפים לשיפור תהליך גיוס עובדים:​

1. קהל יעד - חישבו על אפשרויות "מחוץ לקופסא" להגדיר את קהל היעד שלכם. פנו לגיוס עובדים בגילאים שונים ובתחומי עניין שונים. אפשר לשלב בין צעירים אחרי צבא, לבין סטודנטים הלומדים תחום שיוכלו להתפתח בחברה בעתיד, הורים המעוניינים במשרה חלקית ועוד. לכל קהל הכינו מודעה ייעודית בנוסח המתאים.

2. פרסום - מודעות רלוונטיות יש לנו? אז עכשיו עלינו לחשוב היכן נכון לפרסם אותן. אם מדובר על סטודנטים למשל, אפשר לפרסם היכן שייחשפו לכך - באוניברסיטאות, בפורומים, קבוצות פייסבוק רלוונטיות (לפי תחום העיסוק, לפי אזור המגורים וכד'), קבוצות ווטסאפ, אפילו מודעה מודפסת לתליה במוסד הלימודים תוכל לעזור. התאימו את ערוץ הפרסום לקהל היעד.

3. עתיד - יצרו אופק. כבר במודעה שלכם, התייחסו למה קורה אח"כ. הנטייה היא לתפוס את תפקיד השירות כתחנה ראשונה, כתפקיד זמני. הראו למתעניינים כבר בשלב הזה שיש אפשרות להמשיך ולפתח קריירה בחברה שלכם. בנו מסלול מיטבי עם מקצוע להמשך. למשל: עוסקים בתחום המחשבים? אפשרו להם להתקדם לאחת המחלקות בחברה בתחום זה. בתחום הפיננסי? בנו מסלול שיכשיר אותם לתפקיד בעולם התוכן הזה. הראו את הערך שהחברה תוכל לתת להם, עוד בשלב המודעה.

4. יעדים - הגדירו לעובדים יעדים ותגמלו אותם על עמידה בהם. העובדים יהיו מאותגרים וחדורי מטרה, והמועמדים יוכלו להבין שיש דרך גם להגדיל את השכר בהמשך.

5. ערך מוסף- צרו ערך מוסף לעובדים שלכם ודאגו לעדכן בכך בראיונות. הדרכות, הכשרות שונות הנוגעות לתחומם באופן ישיר או עקיף, פעילויות העשרה, גיבוש ועוד. פעילויות אלו יוצרות חיבור לארגון ויוצרות אווירה חיובית שמספיק להיכנס לראיון בחברה כדי להרגיש בה.

6.יחס אישי - השקיעו ביחס אישי לכל עובד: סיבוב מדי יום בין העובדים, שיחות אישיות, הנעה ממקום אישי וחיובי, אכפתיות ודאגה אף מעבר לשעות העבודה בעת שצריך. גם בראיון, היו קשובים ויצרו תחושת פתיחות ונוחות, כך שהמתמודד ירגיש בנוח לשאול שאלות וירגיש שיתקבל בארגון בצורה חיובית.

7.הכשרה - בנו תהליך הכשרה מסודר. תהליך הכשרה ידוע מראש ייצר שקט נפשי לעובד החדש, יסייע לכם לוודא שהעובד מקבל את כל הידע הנדרש, שהעומסים מחולקים בצורה נכונה. תהליך כזה יאפשר תרגול, הטמעה ואיתור קשיים בשלב מוקדם מספיק.

8. חונך - הצמידו חונך אישי (לא בהכרח בעניין המקצועי) מתוך הצוות, שיתקשר לעובד החדש יום לפני הצטרפותו ויציג את עצמו, וילווה אותו בימיו הראשונים בחברה. יהיה לעובד מי שיאכל איתו צהריים, יראה לו מה שצריך, ובעיקר יהיה שם בשבילו בתחילת הדרך עד שימצא את מקומו. הדבר יפחית מקרים של נטישה בימים הראשונים.

9. תגמול - עשו מאמצים לתת שכר הולם לעובדים שלכם. מעוניינים בעובדים איכותיים? הרמה המקצועית בתחומכם גבוהה? היו נכונים לשלם מעט יותר לעובדים מתאימים יותר. אפשר גם לבנות שכר מדורג בהתאם לדרגות מקצועיות או וותק, או מענקי התמדה לאחר פרק זמן בתפקיד.

10. תכננו - גייסו מראש. נסו לנתח את העזיבות והקידומים, והחליטו על גיוס מרוכז מספר פעמים בשנה כך שתוכלו להיערך מראש במקום לגייס בלחץ בתקופות עומסים.

תמיד זכרו לשמור על החיוך ועל האופטימיות.

כשמתמודד יגיע לראיון וירגיש את האווירה, יש סיכוי טוב שירצה להיות חלק ממנה בקרוב....

גיוס הוא האתגר שלכם? רוצים להשקיע בגיוס איכותי?

אשמח לסייע במיון וגיוס מנהל מתאים בעולם השירות והמוקדים.


コメント


bottom of page