ממש כמו בחיים, גם בעבודה כל אחד מאיתנו רוצה להרגיש עצמאי, מסוגל ויכול. עובד צריך להרגיש שהוא יכול לסמוך על עצמו, לקבל החלטות שקולות, להגיע ליעדים בזכות עצמו וכמובן להאמין ביכולותיו ולחוות הצלחה. העצמאות מביאה עימה תחושת עוצמה.
לפעמים אנחנו, המנהלים במוקדים, בלהט המשמרת, הלחץ והעומס ממהרים לענות מיד על השאלות, להעביר אלינו את הלקוחות עם הטיפול המורכב, ובעצם לעשות כל מה שאפשר עבור העובדים שלנו, כמובן מתוך אכפתיות ודאגה אמיתית. אבל אם נעצור רגע, נבין שאפשר לעשות את הדברים אחרת.
בעיני, תפקיד המנהל הוא להעצים את העובדים שלו. לתת לעובדים את הכלים להתמודד בעצמם.
תפקיד המנהל הוא לדעת לשאול את השאלות במקום לשלוף את התשובות, ללמד את העובד איך לחשוב על המצב בצורה מובנית ושקולה ולייצר פתרונות.
כל אלו, מהווים תהליך של אימון, על מנת לתת לעובד את האפשרות להיות עצמאי, לחוות הצלחה אמיתית, להרגיש בעל ערך להגיע לתוצאות בעצמו.
אפשר לכתוב רבות על המנהל כמאמן, אנסה לתת כמה טיפים קטנים.
5 טיפים להתנהלות כמאמן
1. בעת שהעובד מגיע להתייעצות, בקשו שיגיע עם שתי הצעות לפתרון. במהלך ההתייעצות שאלו שאלות כדי להוביל אותו להחלטה נכונה.
2. העובד מתוסכל בשיחה מורכבת ומבקש שתשוחחו עם הלקוח במקומו? בקשו שיוריד את הלקוח מהקו, גלו אמפתיה, הקשיבו לו. לאחר מכן סייעו לו להתכונן נכון לשיחה, חשבו איתו על מקרים ותגובות שירגיש מוכן. שדרו לו שאתם מאמינים בו ושאתם לצידו. אם צריך, האזינו במהלך השיחה, אפילו החזיקו לו את היד ולוו אותו במהלכה. כשיסיים את השיחה, יבין שאתם מאמינים בו אפילו יותר ממה שהוא האמין בעצמו ויעריך אתכם על כך. בהזדמנות הבאה יתמודד בעצמו בזכות הכלים שהענקתם לו.
3. ייצרו אופק לעובדים שלכם, ובמהלך הדרך כוונו אותם אליו. השקיעו לאורך הדרך בהדרכות מקצועיות רלוונטיות לתחום בו עוסקת החברה, הדרכות שירות למיניהן, ובנוסף ציידו במידע יותר ממה שהכרחי לתפקידם, גם כהעשרה, בתחומים אחרים בארגון מעבר למענה במוקד. נצלו הדרכות שוטפות למחלקות אחרות בארגון ושלחו נציגים שמתעניינים בנושא ההדרכה האמור.
4. הקפידו לראות את העובדים שלכם. לדבר אליהם בכבוד. להתייחס אליהם בכל בוקר מחדש. הרימו טלפון והתעניינו במצבם כשהם חולים, שלחו להם הודעה מעודדת לפני מבחן חשוב בלימודים, הראו להם שהם חשובים לכם.
5. עודדו אותם ופרגנו להם כשמגיע להם. הדגישו את ההצלחות שלהם (גם הקטנות) ותנו משוב ענייני ואמיתי למעשיהם כשמגיעים לביצועים גבוהים, כשמתגברים על קושי, או סתם על שיחה טובה שנתקלתם בה. העצימו ועודדו למידה מחוויות ההצלחה שלהם.
הטיפים הם ממש על קצה המזלג, אשמח שתעלו בתגובות רעיונות נוספים, ושתשתפו את הגורמים האמונים על מתן מענה מקצועי במוקד שלכם.
נסו יחד לשנות את התפיסה... תקצרו את הפירות מהר יותר ממה שאתם חושבים.
הרמה המקצועית תשתפר, העובד יהיה עצמאי, ויעריך אתכם מאוד על הדרך שהענקתם לו. הרווח יהיה משמעותי לכולם.
"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג, הוא ישבע לכל חייו"
רוצים לפתח עוד מיומנויות ניהול? הזמינו אותי לסדנת פיתוח מנהלים - להנעה בהנאה, בהתאמה לצרכי הארגון.
Comments